BBC TopGear България 45 може би е най-силният брой, откакто списанието съществува на родния ни език. Казваме „може би“, защото ще оставим вас, публиката, да прецени това, но е сигурно че №45 е най-разсекретяващата автомобилна публикация. Повярвайте ни, да получиш достъп до работилницата на Pagani в Модена, месеци преди официалната премиера на супер достойния наследник на Zonda, е привилегия за избрани. BBC TopGear бе сред единствените избрани и видя Huayra в полуготов вид, с всичките й карбо-титаниеви, никел-хромови и медно-алуминиеви хипер части на показ. Шестлитровият V12 битурбо немски шедьовър на AMG е съчетан с педантичната карбоно-титаниева италианска плетка на Pagani.
Сега обаче фурията е готова, а редакторите на Top Gear я караха. И заснеха по начин, по който могат само те. Самият Хорацио търкаше колата с парцал, за да им покаже рожбата си в пълния й блясък. Колата, която развива 370 км/ч, но няма нито един спойлер. Как е възможно? Ами с бърз компютър, 4 „задкрилки“ и електронен аналог на системата за управление на изтребителя Eurofighter. TopGear сложи предпремиерни ръка и обектив и на Porsche 918 RSR – светкавично-динамичното хибридно бъдеще, овеществено в закрит пистов вариант на показаната по-рано студия 918 Spyder. Зла машина с чисто подсъзнание – 3,4-литровият V8 не е нещо необичайно, но това определение не важи за нещото, изгонило навигатора от мястото му. Накиченото с маркучи и кабели ядро не прави пуканки, а помещава маховика на системата KERS. Маховик, въртящ се с 36 000 об/мин. Този R2D2-подобен уред регенерира електричество при спиране, хвърляйки го обратно на асфалта под формата на 201 допълнителни „коня“. Джейсън Барлоу подходи с респект към този „анти-Prius” - впечатленията му на първопроходец са аранжирани с удвояващи пулса фотографии на страниците на BBC TopGear България. ДБ не остава равнодушен и към другата изненада от Модена – Ferrari FF. Маранело пуска комби с 4x4 и предно разположен V12? Да, и то какво. Shooting Brake го наричат те, но това е маркетинговият епитет, зад който седи именно двуобемната комби каросерия. 3,7-те сек до 100 км/ч обаче надали биха се отразили здравословно на картоните с яйцата. Както и на новата „плазма“. Не се заблуждавайте – Ferrari FF е породисто до сърцевината на космическия си диференциал.
Тази техно-революционна троица далеч не изчерпва брой 45. Моралният наследник на Lancia Stratos суче късото си междуосие в „Gear”, скъсено междуосие идващо заедно с възлите и агрегатите от донорско Ferrari 430 Scuderia. Джеймс Мей пък уважава „Съюза“ с тест на Lada Niva, като в крайна сметка я определя за „полезна и потребна“ офроуд машина. Интересно е да се прочетат думите на човека, карал Veyron SS с над 115 м/сек, след борбата с живата съветска реликва. Том Форд пък чупи новия KTM X-Bow R и врати на гардероби в Австрия, Пат Девру осъжда Porsche 911 Speedster, а после го изправя срещу Lambo Gallardo Performante. Родните редактори вкарват финален цвят в тестовете с напълно удачната за сезона Mazda MX-5 (малко по-удачна комбинация от X-Bow R и глетчер), Audi A7 Sportback, Infiniti M, 4007 на Peugeot, както и Renault Fluence с особената трансмисия CVT.
BBC TopGear България №45 няма как да бъде по-разнообразен. Контрастът на сензационния достъп и ултра хай-тек фуриите с Niva 4x4, и хумора на Кларксън превръщат това издание в абсолютен трепач на скуката. А както ще се убедите за пореден път, Top Gear разбира от контраст.
Приятно четене.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!