IBM разработва иновативна литиево-въздушна (li-air) батерия, която ще позволи на електромобилите да изминават до 800 км с едно зареждане.
Батерията използва въглерод и кислород, за да произвежда електрически ток. По-важното в случая е, че тя има 1000 пъти по-голяма енергийна плътност, отколкото днешните литиево-йонни единици. Това означава, че литиево-въздушните батерии ще бъдат значително по-малки и по-леки, без това да се отрази на мощността на превозното средство.
Въпреки тези предимства, има редица предизвикателства като химическата нестабилност, която ограничава техния живот в резултат на презареждане.
Проектът е в процес на разработване, през следващата година ще бъде изграден специален прототип, с който ще започнат тестовете. За съжаление търговско приложение на тази технология е малко вероятно преди 2020 г.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!