VW Club Fest 2014 се проведе на 15 и 16 март в две зали на софийския „Интер Експо Център“ - където се прави и традиционното софийско автомобилно изложение. На входа ни посреща един от най-атрактивните тунинговани и състезателни автомобили у нас – репликата на Audi Sport Quattro S1, с която Николай Златков участва в Европейския планински шампионат. Машината, собствена разработка на Prospeed, развива 770 конски сили и събира аплодисменти не само у нас, но и по трасетата в чужбина. С изненада обаче откриваме, че творението на Prospeed има достоен опонент за вниманието на феновете. Екипът на Drag Power е създал реплика на друга легенда от Инголщат: 90 IMSA GTO. В раздутата „пистарка“ е поставен класическият 5-цилиндров 20-клапанов двигател с прогнозна мощност след модификациите около 800 конски сили!
Многото конски сили обаче не бяха само зад четири вплетени пръстена. В описанието зад стъклото на „класика“ Golf II откриваме следния текст: „Drag Power Team Ви представя най-бързата кола в България, поставила национален рекорд на драг 402 метра от 9,427 секунди с терминална скорост 253 км/ч“. Бутикова за нашите географски ширини е Jetta-та с три врати от 1980 г. на Flywheels с предница на първия Golf I (американско изпълнение) и модифициран 2-литров 16-клапанов двигател от „тройка“. Въпреки ролбара и спирачните апарати от Porsche Boxster, автомобилът не е предназначен за състезания – макар че с подходящите гуми би бил идеалното средство за доставяне на удоволствие по време на някой „трак-дей“. Но нека намалим малко темпото – защото на събитието имаше и Wagen-и, които пак бяха атрактивни, макар и не толкова бързи. Един от тях е бусът Т2 на пенсионера Борис Георгиев. Автомобилът, някога задвижван от мотор с въздушно охлаждане, е получил 1600-кубиков двигател от Lada, седалки от Renault Espace и ламиниран паркет. „Направата на „водопровода“ беше най-сложното в проекта“, обяснява Георгиев, който е доволен от по-доброто отопление на купето след инсталацията на непретенциозния руски двигател. Обратно във времената, когато Volkswagen наистина е бил народен автомобил, ни върна „костенурка“ от 1946 г. с разделен на две заден прозорец и калници без мигачи.
Не отсъстваха и нови модели: „Porsche България“ използва събитието за българската премиера на Cross up и Cargo up. Освен с тези практични и достъпни „мъници“ официалният представител на марката участваше и с „наточения“ Golf R, както и с GTI и Beetle.
За съжаление емоциите на VW-феновете не бяха само положителни. В памет на един от тях - Красимир Балкански, който загина при токов удар в края на февруари, на много от автомобилите бяха поставени надписи в знак на съболезнование. Golf-ът на Краси беше изложен, обграден от рози.
Още за най-интересните автомобили на Volkswagen Club Fest 2014 ще откриете в нашата галерия!
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!