ОК, колата се казва 4 Gran Coupe, но в техническото отношение, разбира се, е Серия 3. С 4 Gran Coupe BMW опитва да направи това, което успя един клас по-нагоре. Там с комбинацията от дизайна на Серия 6 и техниката на Серия 5 беше създадено едно от най-красивите BMW-та на всички времена – Серия 6 Gran Coupe. Тази формула на успеха работи и при 4 Gran Coupe. Прекрасни пропорции, дълга предница, ниска каросерия, издължен силует – всичко това изглежда невероятно стилно и модерно.
Отзад мястото за главите е ограничено
Отпред шофьорът и пасажерът до него седят по-ниско, отколкото в Серия 3. Отзад също е уютно – притеснява ни единствено ограниченото място за главите. И тъй като колата е с 2+2 места, задната седалка има две ясно изразени ниши за пасажерите, между които се отваря допълнително пространство. Под електрическия заден капак се крие багажник с обем 480 литра – точно колкото има и при Серия 3 Седан и с 35 литра повече, отколкото в традиционното купе с две врати. А когато облегалката на задната седалка бъде сгъната, получавате 1300 л за товари.
Както и купето с две врати, и Gran Coupe е с по-широка следа, отколкото Серия 3. Машината се гмурка енергично в завоите и радва водача с прецизното си кормилно управление. За първия тест ние получихме 428i с 2-литровия турбомотор, който познаваме и от други модели на марката. Жизненият двигател с 245 к.с. не страда от липса на мощност, но звукът му не е очарователен – въпреки усилията на инженерите. 4-цилиндровият агрегат е доста шумен при високи обороти и звучи малко грубо. Не че акустичното му присъствие е толкова лошо, напротив. Просто няма да забравим лесно някогашните атмосферни редови „шестаци“.
Цените започват от 70 000 лв.*
Наред с 428i (82 000 лв.) клиентите могат да избират и още две бензинови версии – 420i с 4 цилиндъра и 184 к.с. за 70 000 лв. и 435i с 3-литров редови „шестак“ и 306 „коня“ за 94 000 лв. Освен тези агрегати в гамата има и четири дизела: 418d с работен обем 2,0 л, 143 к.с. и 4 цилиндъра за 74 000 лв., 420d със 184 к.с. за 79 000 лв., 430d (3 л, 6 цилиндъра, 258 к.с.) и 435d с 313 к.с. за 108 000 лв. Прекрасният 8-степенен автоматик на ZF струва 4200 лв. отгоре. Явно хората много харесват купетата с 4 врати – 60% от поръчаните Серия 6 са именно Gran Coupe. Това може да стане и при „трой..., така де „четворката“. *Ориентировъчни данни за Германия
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!