Бавно, но сигурно немислимото досега е на път да се случи. България може да се върне на автомобилната карта на света с пристигане на голям европейски производител. Перспективата нараства все повече с оперирането на доставчици на авточасти за първоначално вграждане и следпродажбено обслужване. Публикация в агенция "Ройтерс" по темата се превърна във водеща новина у нас и в чужбина, а "дузина чуждестранни компании, от Япония до ЮАР, могат да преобърнат колелото на късмета на най-бедната страна в Европейския съюз може". "Индустрията нараства, както и интереса.
Имаме проведени разговори с водещи производители през последните няколко години за изграждане на заводи тук. Работим по привличането на автомобилна компания. Бъдете сигурни, че ако убедим една от тях, автомобилната индустрия ще избухне", коментира за "Ройтерс" Тил Трукенмюлер, председател на Автомобилен Клъстер България. Основните предимства на страната са евтина работна ръка, ниски данъци и европейско законодателство. През последните 5 години износът на България се е удвоил два пъти. В същото време в стратегия за привличане на инвестиции в Северозападна България, изготвена от Министерството на икономиката, е включено производство на автомобили във Видин.
Проектът "Ауто парк България" е базиран до Дунав мост-2 и цели изграждане на интермодален терминал и индустриална зона за производство на коли. Разбира се, и в момента съществува фабрика за асемблиране в с. Баховица до Ловеч на китайската компания Great Wall. В дългосрочен план проектът във Видин обаче цели осигуряването на 10 000 работни места и продукция от 250 000 коли годишно, заедно с изграждане на буферни малки фабрики на доставчици, които осигуряват заетост на допълнителни 15 хил. души. Подобни инвестиции от чуждестранни компании се равняват на около 1 млрд. евро.
Агенция Speed-Press
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!