България с две коли и две ATV-а в Дакар 2013

Общи 26 януари 2012 | Speed-Press.com A- A+ 2575 посещения | без коментари

Петър Ценков смята да замени ATV-то с кола за състезанията си през новата година, включително и за Дакар 2013. Единственият българин, завършил два пъти в най-тежкото рали, иска да създаде съвместно с чилиеца Раул Данино състезателен отбор в категорията на автомобилите. Идеята на Rally Raid.bg все още е на етап планиране. Отборът със сигурност ще направи рокада на пилотите си. Предвиждат Младен Вачков да участва отново с ATV догодина, като към него трябва да се присъедини младият Стоян Козаров. 20-годишният талант е републикански ендуро шампион „с вряща кръв“. Така България отново ще има двама участника в категорията на ATV-ата. „За съжаление, за да можем да се борим за по-предно класиране, трябва да сменим марката, разкри Пепи Ценков. Can-Am има огромни преимущества в Европа, непобедим е в калта и снега, но сложната конструкция просто не се справя с предизвикателствата на пустинята и на променливите условия в Дакар“. Младен Вачков отпадна в 7-ия етап на ралито, заради поредния технически проблем със своята машина, този път неразрешим. Петър Ценков пък смята да се пробва в класа на автомобилите, но преди да вземе решение за Дакар, ще участва в различни европейски състезания.
В първата среща на отбора с медиите след завръщането от Америка, дебютантът Вачков разказа за премеждията си преди отпадането в 7-ия етап: “Тръгнахме доста добре в първите два дни. Бяхме бързи и не изоставахме от останалите. Движихме се 5-и, 6-и. Още от третия ден обаче започнаха проблемите. Машината загуби токовете, изостанах с много време. Спуках и гума, която не можах да оправя, защото бутилката със сгъстен въздух гръмна в ръцете ми. Наложи се да карам 280 км със спукана задна гума. От джантата не остана почти нищо. Завърших чак в 4 часа сутринта. Остана ми време само да се изкъпя и трябваше да стартирам в следващия етап. За 36 часа минахме 1200 км. Беше ми толкова горещо, а дрехите ми бяха така напоени с прах, че трябваше да карам само по ризница. Превърнах се в зрелище за организаторите. Около 200 км преди края на 7-ия етап двигателят съвсем спря. Оказа се, че съм скъсал ангренажната верига. Нямаше какво да направим и състезанието за мен завърши“. Младен не скри разочарованието си, но въпреки това даде положителна оценка за първото си участие в Дакар. „Като цяло съм доволен. Мога да отбележа за успех това, че нито веднъж не се загубихме, нямахме проблем с ориентацията, докато много колеги се губеха и се връщаха“.
Механикът на отбора Димитър Ортаков сподели, че тази година е имало толкова много проблеми, че не би се върнал като механик догодина. Омбрето разказа за проблемите около двете машини и за неблагодарната задача на механика: „Като състезател бих се върнал, да, но не и в тази роля повече. Много работа, никакво време за сън. Буквално спахме по 2 часа на вечер и останалата ни почивка беше в камиона по време на движение, доколкото можеше да се дреме. Проблемът с двигателя на Младен не се беше случвал досега на никой от механиците, които работеха с Can-Am. Постоянно се консултирахме с колегите от Can-Am Канада, Can-Am Чили, но и най-малките проблеми се превръщаха в една огромна дюна, която не можехме да прескочим. За себе си бих казал, че е нереално един човек да отговаря за две ATV-та. Механиците са много нетолерирана каста“, сподели първият български механик, престрашил се да поддържа състезателните машини в най-тежкото рали.
Според Петър Ценков подготовката на отбора е била на ниво, но през 2012 ги е преследвал много лош късмет. „Всичко, което планирахме в България се оказа правилно – техниката, храната, собствената ни подготовка. Изненадаха ни тези полумистични дефекти – сменяхме помпи три пъти, а за десерт след всички проблеми с мотора и горивната система, отказа и акумулаторът“. Ценков, за когото това е второ завършване на Дакар, определя многото повреди като демотивиращи и основна причина за слабото представяне. Той определи плановете са бъдещето като „смели“. Отборът ще работи съвместно с чилиеца Раул Данино и ще се възползва от неговите контакти с други отбори. Целта е още в европейските off-road състезания Петър Ценков да участва с кола. При добри резултати се надява да се включат в новото издание на Дакар. „Все още не сме се спрели на конкретна марка, но със сигурност държим да участваме в топ-класа T1”, каза Вачков. По въпроса с ATV-ата, твърде вероятно е да сменим марката, въпреки големия опит, който натрупахме с Can-Am. По-рано Омбрето се изказа достатъчно ясно: „С Can-Am се завършва, но няма как да се бориш за постижения“.
Дакар 2013 вероятно ще бъде с доста различен маршрут. Очаква се стартът да е в Перу, после ралито да влезе в Боливия, Аржентина и да завърши в столицата на Чили Сантяго.

Агенция Speed-Press

 
Ключови думи:   Off Road, rally raid
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте